Äntligen!

Satt här hemma i mörkret och småfrös och tyckte att det va en förjäkla
ruggig kväll när jag tittade ut genom fönstret och såg att det snöade...
 
Trots att jag numera kan kalla mig vuxen på riktigt eftersom jag fyllt trettio, har gråa hår och ICA-kort så blir jag fortfarande lycklig som ett barn
när första snön kommer! 
                                                       
 
Jag fick stå emot en impuls att klä på mig och springa ut
och titta upp i snöfallet och fånga snöflingor med tungan...
 
                                            
 
Ett underbart barndomsminne poppar alltid upp i huvudet
när den första snön kommer.
 
Jag vet inte hur gammal jag var men jag minns att min mamma 
viskade från vardagsrummet en kväll "Cilla, kom får du se"
och jag ställde mig där bredvid henne och tittade ut i mörkret
mot baksidan av vårat hus och så tände hon utelampan
och jag såg hur stora snöflingor dansade i luften, som hämtat ur en saga...
 
Jag blev så lycklig att det kändes som att hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet.
            
           
            
 
Jag ville springa in till min syster som låg och sov
och berätta den fantastiska nyheten men mamma sa
"väck inte Lovisa, det får bli en överraskning när hon vaknar imorgon"
och jag minns att jag hade svårt att somna den kvällen, det pirrade i kroppen av förväntan över hur glad min lillasyster skulle bli över snön...
 
 
 
 
 
 
 
Jag är ledsen över den extremt långa bloggtorkan men jag
tappade min inspiration någonstans... 
 
den kom lyckligtvis tillbaka med snön idag! 
 
 
 
Vi får väl se hur länge det håller i sig!   
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha, gullstrumpan då!!! Åh, nu saknar jag Mälby <3 Ja nu får det vara slut på bloggtorka här tycker jag, tänk på oss som är hemma och skrotar om dagarna och lever på bloggar ;) Puss på dig sötaste syster <3

2012-10-26 @ 09:17:34
URL: http://lovelylovan.blogg.se
Postat av: Mimmi

Haha de är ju underbart! Läste nånstans " när man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!"

Svar: Åhh, det lät väldigt klokt hörru! =) Man är ju inte bara död, man är himla tråkig oxå!! ;D
Cillabacill

2012-10-26 @ 21:38:55
URL: http://www.mimmipiggthebest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0