Beware of the Bitch!

Jaaa hörrni, vad ska man säga...

 



Det är synd om kvinnorna,
som den gode Strindberg sa (visst var det så va? )

Det är då fan inte lätt att åka hormonell bergochdalbana
kan jag meddela för er som inte vet!
Som att det inte vore nog med att skallen kryllar av gråa hår,
PMS:en blir bara värre ju äldre jag blir! 



J
ag ser tillbaka på mina yngre dagar när humöret va jämnt
som en spegelblank sjö i aftonsolen.. (nåja, typ iallafall!
)

Nu liknar det mer en skräckfilm där nån öppnar garderobsdörren
och överraskas av ett skräckinjagande monster
med vitt uppspärrade ögon och vässade klor...

              


och känslan som infinner sig när man inser
att det inte är nån jävla film utan JAG som är den där besten...   


Hur hopplöst det är när helvetesraseriet kokar inombords
och man inte har en chans att styra sina tankar... 

som när ens sambo frågar: "vad är det med dig, är det nåt fel?"
Och med ett teatraliskt leende väser man fram i ena mungipan:
"näää, det är inget...allt är baara braaaa!!"
Medan hondjävulen där inne skriker efter blod och död... 

(jag ska skära halsen av dig ditt fanskap och stycka dig i tretusenfemhundra bitar,
köra skiten i mixern och bjuda grannarna på en stadig proteinshake....)

                                                      

Man står där och maler med käkarna och gräver in naglarna i handflatorna
i ett försök att inte släppa ut allt det där onda genom munnen...
att kalla det en inre kamp är ett milt uttryck! 

                              


Jag har svårt att sova, finnarna frodas i fejset  

och pattarna gör ont som fan och nyss grät jag till bonde söker fru..  

kan nån vara snäll å skjuta mig?!
 

 


    "Oh honey, you look so different today...did you get new a haircut?"

 

 

 

 

 

 Imorgon väntar kvällsjobb på kirurgen, kan bli spännande... 

                                 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hahaha.. Stackars snuffsan då.. Det där är verkligen inte kul, men igenkänningsfaktorn är rätt hög så garvar läppen av mig här ;D Du blir lite härdad inför dagen du blir på smällen kanske i alla fall, för sådär kände jag väl första månaderna xD Kanske bäst Magnus sover på soffan inatt.. På balkongen alltså, för säkerhetskull ;) Hoppas det känns bättre imorgon!! <3 Om det är någon tröst bölar jag också åt allting just nu samtidigt som tuttarna sprutar, vi får slå oss ihop för en bölkväll snart! Puss <3

2012-11-21 @ 22:08:58
URL: http://lovelylovan.blogg.se
Postat av: Mimmi

du kanske är gravid? ;)

Svar: Mmmm...det här med småbarn kan ju vara smittsamt har jag hört! ;D
Cillabacill

2012-11-23 @ 00:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0