Björndansen



Eftersom jag tycker att det är viktigt att stå för sitt ursprung
och dela med sig av sin kultur så tänkte jag bjuda på ett klipp 
som visar hur Hedemorafolket ofta dansar vid festliga tillfällen 
framförallt runt midsommartider!     

En väldigt vänskaplig och mysig dans
som kräver både taktkänsla och finess! 





Seså!
Dra på knätofsarna och de kurbitsmålade träskorna
och bjud upp till björndans!   

Känns det
lite för intimt kan du alltid värma upp
med lite hemkört å lingondricka innan!


                             



En sommar höll jag på att bryta nacken av farsan när vi skulle dansa...
Jag hade druckit lite för mycket lingondricka och fick sladd under sulorna precis när jag skulle kasta upp rövva hans i luften.... 

Nåja, en köttig haka och en reva i finbrallan
är ju inget som förstör en sommarfest i dalarna! 







Kommentarer
Postat av: lillasyster emmaaa

HAHAHAHAHAH fyfan vilken hemsk människa du är!!!! vart i helvete "dansar" man sådär??????

2012-03-24 @ 13:52:46
URL: http://emmaholmgren.bloggagratis.se
Postat av: Tess

Miss you baby! <3 Förlåt att ja e så seg o hänga på nätet =/

2012-03-24 @ 14:54:20
URL: http://motherwomanwife.blogg.se/
Postat av: P A H ;)

hahaha Cillen...ja så kan det gå ;) hejaaa

2012-03-24 @ 16:26:30
Postat av: mimmi

hahahaha varför dansa sådär?! xD

2012-03-25 @ 15:41:55
URL: http://mimmipiggthebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0