Pomperipossa?

Häromdagen upptäckte jag en liten knöl på ena näsvingen.
För ett ögonblick stannade allt upp, jag kände en isande kyla dra genom kroppen.
Kunde det vara en vårta??
Visst att jag börjar bli gammal, men inte gammal, väl??!!!
Kommer en vårta är ju inte skägget långt borta tänker jag...

Jag kan inte påstå att jag är något modeorakel...eller ens särskilt intresserad, men är det något jag VET är ett BIG No No så är det vårtor i FEJSET.  
Vårtor på andra ställen är mer OK, då slipper iallafall JAG se dom...!

Varje gång jag ser en person med en stor vårta i ansiktet tänker jag alltid 'VARFÖR tar man inte BORT den'???? Blir man inte galet störd (och lite småäcklad) av att se den i spegeln varje dag??!! Det skulle då jag bli, och jag skulle antagligen vara lite nervklen ända tills den förflyttades från mitt ansikte, för bort skulle den, även om det så blev med hjälp av farsans rondell i garaget...! 
Det kan göra ont att vara fåfäng, eller hur...men det är ju snyggt oxå..!!
Men ni behöver inte oroa er över att jag ska slipa sönder ansiktet i pappas garage, det var nämligen falskt alarm. Antagligen en konstigt placerad finne, men det betyder ju oxå att jag fortfarande har ganska mycket ungdom kvar i kroppen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0