Creepy...

Igår morse när jag låg och halvslumrade i sängen
hände nåt JÄVLIGT otäckt...  
Jag fick en sk  SÖMNPARALYS 
Jag har haft det flertalet gånger förut, men det var länge sedan sist.
Enkelt kan man förklara en sömnparalys (som alltså inträffar i samband med sömn) 
med att man är man helt vaken mentalt men kroppen sover, alltså kan man inte RÖRA sig.

Jag hade precis vänt mig på sidan med armarna ut över kudden bredvid och kände hur jag förlorade kontrollen över kroppen och hur fingrarna (ja hela kudden)
började tokvibrera och att jag pressade ihop tänderna så hårt att det kändes
som att dom skulle gå sönder...
och sen den där välbekanta känslan av P-A-N-I-K och SRÄCK,
att något farligt är påväg att hända men man vet inte vad.   
Tillslut lyckades jag tvinga upp ögonen och SÅG verkligen hur fingrarna skakade
men kunde inte röra en fena på kommando - SÅ JÄVLA ÄCKLIGT är det.
Man vill skrika men får inte fram ett ljud,
och man försöker röra sig för att bryta paralysen men det GÅR bara inte.
Jag låg och tänkte om och om igen att: vakna nu det är bara en paralys...
och jag vet ärligt inte hur länge jag låg sådär, men eftersom jag haft det förut
så vet jag att det inte varar så länge men det KÄNNS som en evighet.

Sömnparalyser är helt klart det vidrigaste jag varit med om,
och det spelar ingen roll att jag vet VAD det är och att det är ganska vanligt..
...för jag blir lika göra-i-brallan-rädd VARJE gång! 



Jag minns en gång förut för många år sedan, den FÖRSTA gången det hände.
Jag vaknadenatten och var helt säker på att en galen hantverkare jag tyvärr råkat på
(SANT! Han är plattsättare i Gävle å en riktig galning, har egentligen god lust och hänga ut fanskapet...)  stod på min balkong (i sovrummet) och försökte ta sig in..
Jag va så fruktansvärt rädd och trodde på fullaste allvar att jag skulle och
tänkte hela tiden att jag måste försöka röra handen och tända lampan för att kunna försvara mig   men kroppen var helt förlamad...

Och jag vet inte om det va tankeöverföring eller vaffan det nu va men jag
träffade en kille då som brukade ringa ibland på nätterna
Och jag låg där och bad en stilla bön om att han skulle ringa JUST INATT...
..fast jag hade ingen som helst aning om var klockan var egentligen eftersom jag sovit...
Men i alla fall så RINGER snubben när jag legat så en stund (som KÄNDES som en timme) och så fort ringsignalen ljöd'vaknade' kroppen.
Jag va så lättad att jag grät, men han va ju full och fattade ingenting.. 

AnyGay...
gårdagens upplevelser gör att jag känner mig lite RÄDD för att somna inatt, även om jag VET att det är ytterst osannolikt att det händer TVÅ dagar i rad..
..men vaddå, jag skulle inte bli förvånad om det blev så heller...!  





     GoodNight Sleept Tight

           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0