Byggare Bob på Expedition

Från början va det tänkt att jag skulle jobba inatt...  
Men förra veckan frågade chefen mig om jag ville följa med till Västerås imorgon.
Det ska totalrustas på våran avdelning i slutet av året (förhoppningsvis)
och på sjukhuset i Västerås har dom en nyrustad avdelning som vi ska kika på.
Det är ju bättre att veta hur man vill ha det INNAN man börjar istället för att man
 står där EFTER och tänker....Njääeee, vi skulle juh gjort SÅ istället..!




Så det är jag skitglad för, att få byta ett nattpass
mot en tur med 'byggruppen' till Västerås.
Ska bli kul med en liten tripp, se nåt annat, träffa folk osv osv  
...ja inte MINST bära vanliga kläderarbetstid!!!  
Det är H-U-G-E......för en annan är ju van å gå i pjamas...

Näää, framför datorn får man ingen skönhetssömn (har jag hört!)
så det är bäst att dyka ner i kudden så man inte ser ut som sju svåra år
när man kommer som celebert besök till sjuka huset i Västerås imorrn..! 



Puss å Snusk!


 


Kommentarer
Postat av: Lina K

Vanliga kläder på jobbet är skitläskigt.

Jag insåg när jag bytte jobb i april att jag aldrig, i mitt yrkesverksamma liv (vilket är längre än man tror, jag började ju jobba när jag var 14) haft ett jobb i civila kläder.. Gaddamit! Och sen kom jag till ett sekreterarjobb där det förväntas kjol å strumpbyxor, skor med klack och.. Alltså jag FÅR gå i jeans och munkjacka, men det gör ju ingen annan... Så.. Jag har jeans och sneakers och cardigan (är bara de eeekta peerlorna som fattas) ibland, men. Jag skulle ber än gärna slinka ner i gröna uniformen och kängorna igen om jag fick. :)

2010-09-01 @ 20:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0