Historiska Farbröder

Nu har jag gjort mina två kvällar, jobbar på måndag nästa gång!!
Hade en galet lugn kväll igår, höll på å somna ståendes för man är
så himla van att kuta benen av sig...så en lugn kväll blev ungefär som
att dra ur sladden...jag bara stannade..!  
Ikväll var det lite mer att pyssla med, men ändå betydligt lugnare än vad det brukar vara...men dom andra hade rätt mycket så man gick ju och småpysslade lite för å
hjälpa till (jag va snäll idag!)

Eftersom det va rätt lugnt hann jag oxå tänka till en gång (det är inte så VANLIGT
med det händer alltså!) och då kom jag underfund med att jag gillar farbröder väldigt mycket...mycket mer än tanter. Varför är det så??
Hursomhelst tycker jag att det finns så många söta gubbar här i världen, och ligger dom hos oss och är sjuka å lite sötablöder mitt stackars hjärta, jag vill hålla handen och klappa dom på skalpen där det fanns hår en gång under forntiden...  
och ofta kommer jag och tänka på min favoritpatient genom tiderna, han hette E och hade vitt hår och vitt skägg och såg precis ut som TOMTEN!!   
Han brukade kalla mig för lilla ängeln och vi satt och pratade i timmar ibland...medpatienterna skrockade lite och kallade oss för avdelningens nya par.  

Jag är jätteglad att jag träffade honom för han sa så mycket bra saker,
berättade om sitt liv som ibland kändes så OTROLIGT avlägset även om han 'bara' var 85!
Det är lätt att glömma bort det men många gamlingar har så mycket spännande saker
att berätta....från tider vi inte ens kan föreställa oss, världskrig å annat elände
och hur dom levde när dom var unga... 

Det är jättebra historier faktiskt, önskar ibland att jag hade en liten farbror hemma i garderoben som jag kunde plocka fram vid läggdax så han kunde berätta en liten historia om när han var ung...
..Det va menat att låta ganska fredligt men det blev plötsligt en liten Fritzl Touch
över det hela...SORRY!!!

Så gå hem till farmor och farfar (mormor o morfar går oxå bra!) imorgon och be dom berätta nåt knasigt dom gjorde när dom va 20....dom skulle tycka det va skitkul!!




Fick värsta energiexplosionen när jag cyklade hem nu på kvällen.
Det kändes som att jag kunde hojja på ända till Sydafrika
Nu är det ju inte praktiskt möjligt att cykla till Sydafrika men skit i det, det är en känsla
jag försöker beskriva här!!!

Från det ena till det andra så börjar jag faktiskt fundera om grannkärringen under mig har långt framskriden lungcancer...hon sitter alltid å hostar som en gammal räv och
PRECIS under stället där jag har mitt skrivbord...nyss lackade jag ur å halvskrek
HÅLL KÄÄÄFTEN!!!   ..sen fick jag dåligt samvete och hoppas faktiskt
att hon hör dåligt oxå!!

Jag vet, jag är en intolerant granne...men vaffan, NÅN måste ju ta min skit...hur ska
jag annars överleva???!



Kommentarer
Postat av: astriddd

"och hoppas faktiskt att hon hör dåligt också"

HAHAHHAHA



dig skulle man ha under sängen och plocka fram när man har tråkigt! :D

2010-04-07 @ 23:39:12
URL: http://astriddd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0