Fågelsång..

Så kommer man äntligen hem efter sitt åttonde nattpass på kort tid.
Kryper ner under ett härligt duntäcke, det är varmt och gosigt, jag sluter ögonen och tänker nuuu får jag äntligen sova!  Då, halvvägs in i drömlandet, slits man plötsligt tillbaka till verkligheten av att det är ett jävla liv i träden utanför..

Visserligen brukar jag älska fågelsång...men inte när jag ska sova,
och framförallt INTE IDAG!.
Dessutom måste det vara någon ny variantfågel som flyttat till trädet där ute, den har en melodi jag inte alls känner igen och varje trudelutt håller på i säkert två minuter...och sen BÖRJAR DEN OM IGEN! Ni kan ju tänka er hur kul det kändes..!  
Ligger där och försöker kväva min frustration men efter en stund har jag sån förtvivlad lust att springa upp, stövla ut på balkongen och skjuta småfåglar med en hagelbrakare tills det är tyst och fridfullt där i träden.  

Om jag nu hade nån vill säga...!
...fast å andra sidan finns det ju öronproppar, men det är inte lika våldsamt,
så näe...den här gången skulle jag föredragit ett skjutvapen faktiskt!!

Men som vanligt får jag bita ihop och försöka somna ändå..
det tog ju visserligen säkert bara tre minuter...men vaddå, det tar tre SEKUNDER
för mig att bli förbannad!!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0