En Vuxen till Solen tack!

Jag har ju åkt en del buss i mina dar. Och jag har råkat ut för samma sak tillräckligt många gånger nu för att på allvar börja grubbla
Som när man åker lokalbuss inne i Gävle, som ju kostar lika oavsett vart man åker...
Jag håller upp kortet och säger reskassa vuxen, men gubben där bakom bara stirrar på mig, allt står stilla en kort stund innan han säger: VART ska du åka???
Och det är alltså här mina grubblerier sätter in...

Är det en kuggfråga?

Känner han som mångårig busschaufför ett slags tvång att fråga trots att
han ju faktiskt vet att bussen bara går sin runda i Gävle??

eller...

Finns det fler alternativ som få personer vet om???
Kan jag tex säga Barcelona och så åker vi dit?
För i så fall är det ju lätt värt ansträngningen om jag får åka till solen för 21 spänn!  
                                              



Spännande det där...
Nästa gång ska jag säga en vuxen enkel resa till Barcelona 
och hoppas på det bästa! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0