Rapport från solen!

Hello Lövers! 

 
 
Här kommer en hälsning från underbara Naxos! 
 
                              
Flygresan hit gick bra även om man va aningen mör eftersom vi åkte så tidigt och jag hade resenerver och inte kunde sova nåt...
 
När man ska till Naxos landar manSantorini och åker till Naxos därifrån.
Båtresan tar ca 3 timmar eftersom man åker till öarna Ios och Paros först!
 
Det blåste som fan på havet när vi kom
båten gungade som en liten jolle där på vågorna...
En resa som förmodligen va skitjobbig för dom som blev sjösjuka men lyckligtvis blir varken jag eller Magnus det så vi drack öl och sov!   
 
 
Den här ön är verkligen helt fantastisk!
Staden är full av liv och rörelse utan att bli stökig å skränig
och det är rent och snyggt 
(vilket gjorde mig förvånad för annars brukar ju greker
 bygga soptippar lite här o var...)
 
Det jag förälskat mig mest i är den sk Old Market som finns mitt i stan.
Den består av långa smala gränder som går härs och tvärs...full av små butiker och puttinuttiga resturanger och barer, som hämtat ur en saga...
                                                          
 
 
                                                                Äntligen påväg!!!
 
                          Utsikt från bussen påväg ner mot hamnen på Santorini...
 
 
                                                                    Här bor vi!
 
                                                        Lunch med vätskepaus!
 
                                             
 
                                                         Saint George beach
 
 
                                                             Old Market!
                  Det är dock omöjligt att återge hur mysigt det egentligen är....
 
 
 
 
 
 
                                            Här intogs en fantastiskt god middag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ååååh vad underbart det ser ut! Man får ju värsta Greklands-abstinensen nu!! Synd man inte kan hoppa in i bilderna, då hade jag varit där om 5 min ;) Njut järnet, det är ni verkligen värda lovebirds! PUSS!

2012-08-21 @ 21:07:31
URL: http://lovelylovan.blogg.se
Postat av: mimmi

gud va underbart! :)

2012-08-23 @ 12:39:25
URL: http://www.mimmipiggthebest.blogg.se
Postat av: Tess

Nu får du komma hem, I NEEEEEEED you!! Närå, njut du snyggo. Återkommer om d där "niiiiiidet" ;).

2012-08-24 @ 19:33:05
URL: http://motherwomanwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0