Gruvarbete...

I lördags va jag ut till brorsans hus
och hjälpte till med att gräva ut i grunden.
                   
Jag må se tjejig och prydlig ut men jag älskar
verkligen hårt kroppsarbete!   
                     
 
Inget tänkande, man bara kör!  

          JOBBA JOBBA! 

Mitt ex brukade säga att jag varit man i mina tidigare liv
och jag är beredd att hålla med...för jag slet som en riktig
svettluktande karl med krulligt hårbröstet!  
Jag har det i blodet vaffan....

Men efter fem timmar va jag rätt urlakad..
de sista två timmarna körde jag enbart envishet! 



                                             'Vardagsrummet'
                          Fullt med stenar och grus som ska bort...


                                           Andningsmask på!


                                            Pappsen är på G


                Stenar och grus lastas på kärra som körs bort.
                                 Här är brorsan in action...


                                    Fika med kolhydratladdning!
                                                        


                                           Utgrävning pågår..


Skämt
som:  "nämen KOLLA, jag har hittat en sten"
och  "det är såhär det känns att bli stenad"  blev rätt utnötta under dagen...


                         Cillen slet som en riktig gruvarbetare!


              En av 'skatterna' vi hittade i jorden. En liiiiiten bil!

                                               

Kommentarer
Postat av: Mickan / My Life In My Words

Duktig du snärtan ! :D



Hur gick visiten i Götet ? :) Kunde du hålla fingrarna i styr ? :)

Kram

2011-10-10 @ 15:58:51
URL: http://miickzz.blogg.se/
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Men det är ju underbart att känna att man verkligen "GÖR" något =)

2011-10-10 @ 17:22:52
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Cool du är!! :D

2011-10-10 @ 20:13:35
URL: http://adaras.se
Postat av: mimmi

att du orkar ^^!

2011-10-11 @ 15:09:50
URL: http://mimmipiggthebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0