Påssjuka!

Jag har kommit på nåt (IGEN!) som stör mig så fördjävligt!
Det är den här pås-hysterin som verkar råda idag... 

                          

Visst, jag kan väl inte säga att jag är värsta tok-miljö-muppen
som äter gamla rester folk slängt och som sopsorterar minsta molekyl,
men visst...jag är absolut väldigt miljömedveten!
(jag blir arg på min kille när han kastar plast i soppåsen..)
Så därför svider det alltid lite i hjärtat när man tvingas en massa onödigt skit.
Som tex påsar när man handlar, vilket slöseri!!  
Jag förstår lixom inte grejen...   
Näää, jag behöver faktiskt inte en gigantisk jävla PÅSE när jag handlar typ en maskara...
jag är ju för fan TJEJ och har en handväska jag kan bära runt saker i!!!!   
Mitt hem svämmar över av påsar efter otaliga shoppingrundor
och det ger mig ångest!  
Inte för själva shoppingen då alltså utan för det BERG med påsar det medför.

därför brukar jag strunta i den där förbannade påsen
när jag handlar småprylar...som man ju ofta gör!

Men nädå, det går minsann inte för i butiksbiträdesskolan
får man lära sig att PÅSAR är bra service??!   

Eller vad??

För säger man att man inte vill ha en påse utan faktiskt kan ta prylen i handväskan blir man utstirrad som en femåring som precis blivit påkommen med att äta bajs.
 
                                                     
SHAME ON YOU!!!    
Du är en dålig och otacksam kund, ät bajs, ta en PÅSE!!!

Jag fattar det inte!
Ser jag ut
som en jävla BAG LADY som behöver
fler påsar att pimpa min gamla kundvagn med?   
(ååh så vacker, den ska få hänga LÄNGST FRAM!)



Och jag SKITER I att påshelvetet är gjort i nåt fint papper
och kanske tom har ett lyxigt snöre...
"vill du inte haaa en sån här fiiin påse?" säger flickan bakom disken och smeker med fingret över den välgjorda påsen med nåt sorgset och sårat i blicken..

Vad tror du jag ska ha den till när jag tagit ur den där ögonskuggan?
Ska jag tapetsera väggen med dom
Ska jag sy en wild-n-crazy rengrock
eller ska jag använda dom som skithuspapper


                Ni har fan påssjuka där ute!
         

      SÖK HJÄLP!!!

         



Kommentarer
Postat av: Lina

Jag ska sy en riiiiktigt fin tygpåse åt dig som du kan ha med dig på stan, så att du kan säga pilluta dej, jag vill inte ha nån jävla påse för min påse är snyggare än din..! :D



Kram!

2011-07-29 @ 11:10:57
URL: http://www.linaleverlivet.nu
Postat av: XTIO HUMOR på HÖG NIVÅ

hahaha sjuuk du är. :D :D :D detta gillar jag!



Såg att du kommer ganska högt upp i humor listan på toppblogg! :D Good work! Jag la upp min blogg här i förrgår och är redan på plats 45, ta dig en titta på min blogg vettja, den inhåller enbart roliga saker och kanske lite om mig själv, men inte så mycket. Jag lovar du kommer sitta med ett stort leende i slutet av bloggen och inte ha ångrat dig en enda sekund. :D Hoppas du har en bra dag. PUSS

2011-08-04 @ 21:29:56
URL: http://xtio.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0