Äntligen Hemma med CillaBacill

Eftersom det var tråkväder igår blev jag lite rastlös och bestämde mig
för att möblera om på Ellens rum, men efter att ha baxat möbler en stund
insåg jag att det inte spelade nån större roll hur vi gjorde för det skulle
ändå se fördjävligt ut.
Med 12 år gamla tapeter (som jag va med och valde en gång i tiden)
är ju egentligen det enda rätta att göra en MakeOver...

Ellen blev till sig i brallan när jag nämnde att man faktiskt kunde MÅLA om
(mycket enklare än att hänga tapet...) och inredningsnörd som jag är blev
jag snabbt överhettad på idén själv
( kan knappt hälsa på hos folk utan att fixa om hela hemmet i huvudet... )
så det var inge annat å göra...när pappa kom hem från stugan högg jag
honom i hallen med min storslagna idé... 

Han insåg nog ganska omgående att här handlade det om ett jobb som han själv kunde SLIPPA (pappa har en kilometerlång To Do List..) 
så han svalde idén rätt av, vi drog till Borlänge för att handla prylar och sen
va det bara att sätta igång...


            Några före bilder av Ellens exceptionellt vackra
            rum med rosa tapeter och blommor..






                Cilla in Action...schysstaste frippan på länge..


Det dammade så mycket att man kunde bygga gubbar av snoret..
(inte för att jag egentligen gjorde det  vill bara att ni ska få en riktigt
RÄTTVIS bild av hur mycket damm jag faktiskt andades in...)



                              Klart man klär i grått!!!


               Fjortontusen hål å spackla, tack för den Ellen!


       Maja GräddNos har visat prov på extrem uthållighet som 
       har målat med mig HELA dagen!


För er nyfikna kan jag berätta att färgen vi målat med heter 'champinjon'
(som jag och Ellen döpte om till pannkakssmet eftersom det lät festligare )
och efter bilderna får ni se senare när vi grejat klart...
..vi har nämligen fler projektG,   
som att måla om byrån...
Men det vet inte pappa om än utan det ska jag ta upp på kvällskvisten 
imorgon när han druckit tre glas vin! 
Dessutom ska vi åka till stugan imorgon så jag ska tydligen upp tidigt
för att hinna måla en sista gång, sen dröjer det någon dag innan vi släpar
in möblerna igen och Ellen kan njuta av sitt nya rum..!

Dagens Tips For A Rainy Day alltså:
MÅLA OM ETT RUM! 



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Men tjena Timell! Fan vad schysst färg du fått på håret! ;)

GUD vad roligt att ni fixat till Ellen rum, ååååh jag vill se NU hur det blev :D Varför i helvete fick bara du och Jocke ärva pappas handy-man gener?? Jag är glad om ja kan spika upp en tavla ;)

Ellen är ju för söt x) Lila tufflan, vad glad hon ska bli att hon får lite påbackning i rummet för en gångs skull ;) Nu blir väl Emma PMS:ig som fan x)

Ha det så mysigt i stugan sennen!!!! Puss!

2010-07-27 @ 19:57:24
URL: http://lovelylovan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0