Lång Dag

Idag har man klämt ett 10-timmars passkirurgmottagningen
Inget gnäll, bara ett konstaterande!

För även om det blev en väldigt lång dag så är det så himla roligt
och utmanande att jobba där!!!    

            


Inte som på avdelningen där utmaningen 
efter ett 10-timmars pass
skulle bestå i att klara av att stå emot viljan

att knalla direkt till tågrälsen och lägga sig och vänta in nästa tåg... 
(Jaja jag vet, fortfarande bitter men jag gör ju iallafall någonting åt eländet!  )
 

Nåja, nu ligger jag här och mediterar på bästa sätt
med klassisk musik i öronen och en skvätt rödtjut i glaset!  

Efter den där skvätten brukar jag lyssna på Bach:s Air
och föra en inre dialog med min morfar...  

han levererar bra svarallt man kan tänka sig!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0