♥~♥~Syster~♥~♥

Min allra käraste syster


när hela världen är grå och död
så står du där med lågor och glöd
Med dina ögon ser du sådant som ingen annan ser
när alla vänt sig bort så står du där och ler
När det är tyst i allas öron så hör du vindarnas sus
vad som än händer ser du en framtid som är ljus
Du är den vackraste virvelvinden som finns på vår jord
men för din inre skönhet finner jag inga ord
Du älskar så många, du finns för alla här och nu
och hur många som ryms i ditt hjärta det vet nog bara du

Lillasyster, hur har du gjort
för att bli så stark så fort
Du har en vilja av järn, en karaktär av stål
med glimten i ögat ger du livet vad det tål
Ja, livet ska levas varendaste minut
dagen upplevas från början och till slut
Du är okonstlad, självklar, rak och precis
samtidigt med värme som smälter både snö och is

Det har funnits dåliga stunder, men det är bara de vackra jag minns
du ska veta älskade syster att du är det finaste som finns
Systerskapet ska bestå i värme och när de blåser kallt
vi ska alltid finnas bredvid varandra i inget och i allt

                                                                                                      
                          



   Grattis på födelsedagen 

           älskade syster!

                                 


               KryssningsKrökandet - det var här det började..
                                             
              (åren dom går, men minnet av burrbyluggen består...)


                 ABBA-pose i sanddynerna på Fuerteventura


                                          Sicilien 2006


   Gullunge, när jag tänker på dig är det den här bilden jag ser..


                                    Vi väntar på tomten..
                                             


 Lovisa kallades blindtarmen, det maskformiga bihanget som fick
 följa med när jag skulle kryssa med jobbet...
       

                                         Mäh, låt bliiiii...
                                            
                                   (en kryssningsklassiker)


                   Med GroggBrillorna på ser man bättre ut...
                                            




                          i solskenet på ballen i Tunisien..


                         Du pullan...du har nåt på huvudet..!
                               


                                    Ännu en blöt kryssning...
                                             




                                       BeachBrudarna...


   Efterlängtad neger hemkommen efter tre månader i Tanzania
                                             


                                 Sjuksköterskeexamen 2010
                                                 


                                            Badbollarna...
                                               


                                                Inga kan...


                                            ...dansa som vi!
                                                 


                       Helan o Halvan på 'studentfest' 2010


                                  Vänta, jag har en plan...


                       Let's get crazy with some ostkroks...
                             (Gillar att ditt öra oxå fick smaka)


                                        Heta som strykjärn..


                                     Schysst mössfrippa...







                                  Underbara Syster!
       Älskar dig så hjärtat blöder, vad vore livet utan dig...


                        



Ha en härlig semester på Mallis så firar vi när du är hemma igen!


                                              



          Miljoner Pussar 

                   och

         Kramar från mig

                                         


Kommentarer
Postat av: jess

vilket underbart fin dikt!!!:)

2011-06-12 @ 22:11:39
Postat av: Therese

Åh så många härliga bilder :) Och vilken fin text! Har du skrivit den själv? :)

2011-06-12 @ 23:51:05
URL: http://kamtroll.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!

Då tar jag mig friheten att spara den ;)



Jag hade den i ansiktet i över tre år och den på bröstkorgen i lite mer än ett år (om jag inte minns fel). Den på bröstkorgen fastnade jag i så många gånger att själva plattan vred på sig så den måste ha klämt på någon nerv på slutet för det gjorde alldeles förfärligt ont, men det släppte på en gång den togs bort. Jag fastnade i den i ansiktet titt som tätt också, så det var väl antagligen det som var största bidragande orsak till varför den bråkade som den gjorde. Den krånglade ett par gånger tidigare, och sommaren -09 såg det inte ljust ut för den. Det svullnade upp ganska kraftigt runt den och upp mot ögat och svullnaden fick en härlig röd/lila-aktig färg. Men med lite tålamod och en hel del alsolsprit och koksaltlösning, kompresser och plåster så läkte den ;)

Jag är inte avskräckt utan vill absolut ha fler! Är du sugen så kör på det, dom gör inte särskilt ont att göra och går alltid att ta bort :) Vart vill du ha?

Ha det bra!

2011-06-13 @ 22:35:53
URL: http://kamtroll.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Men ååååh!! GUMMAN! Såg inte det här förrens nu men gud vad fint du har skrivit, ligger här å bölar nu bara för dig x) Och dessutom skrattar så jag håller på att pissa på mig, jisses vilka bilder du skramlat ihop xD Det var mig ena riktiga godbitar! Åh vad fint du gjort, älskade syster man blir ju alldeles varm i hjärtat! Vad skulle vi göra utan varandra! MASSA PUSSAR!!! <3

2011-06-14 @ 01:35:00
URL: http://lovelylovan.blogg.se/
Postat av: Lovisa Wegstedt

Hej! vad kul din blogg är! kommer verkligen att läsa på din blogg lite mer. =) Hoppas du har en trevlig vardag (:

2011-06-27 @ 22:36:44
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0