BussNazisten!!!

Jag har varit i Valbo en sväng.
Och JAG VET att jag varit upprörd över just det här förut,
men ja...det ger ju faktiskt inga garantier för att det inte kan hända igen..
Jag har stött en såndär BusschaffisNazist....IGEN!!! 
Va påväg hem från Valbo.
Skulle åka med buss 41 som går till Gävle. Och för er som inte vet
är ju då Valbo sista stoppet innan Gävle.
Jag står där trött, med näsan full med snor och är genomkall
efter att ha suttit i den där jäkla holken till busskur å väntat  
...jag håller upp mitt kort och säger 'reskassa' 

Vad händer?

Jo...busschaffisen blänger lite och säger: "men du måste ju säga VART du ska åka oxå!"
tröttnar jag och upplyser honom att bussen faktiskt bara går till GÄVLE! 
(eftersom han uppenbarligen inte fattat det än?!)
Och säger:"vad händer om jag säger Teneriffa dåh?"
Då blir han tyst och muttrar lite i skägget
                    

Hur DRYG får man bli lixom???

Borde ju finnas lagar som styr

sånt...



Asså...jiddra inte med mig när jag har snor i näsan...säger bara det..!!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag råkade ut för en sån på lokalbussen i Gävle också.

Som vägrade ge mig numret man sms:ar till, trots att det var 5 minuter kvar till avgång och jag hade inga pengar.

Jag gick hem i stället. Från stan till Sätra med 30 kg packning. I sneakers, jeanstights och ofodrad skinnjacka.

I tio minus och snöstorm. Så arg blev jag... :)



Anledningen till att jag inte hade pengar att betala med var enkel: jag kom direkt från Kosovo och hade bara euro på mig.



Mummel mummel...

2011-01-11 @ 15:41:01
URL: http://www.linaleverlivet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0