Cut My Cords...

Även om jag alltid varit väldigt andlig och trottsaker som nog inte alla tror på
                           
..och även fast jag varit tillsammans med en kille som är ruskigt medial och som gett mig 'bevis' så det räcker för en livstid och lite till så tycker jag ändå att det är lite knasigt...

När det händer MIG

Jag har massor av gånger känt på mig, drömt eller bara fått tankar
om saker som kort därefter inträffat.
Ofta har det varit helt meningslösa små saker men det har ändå hänt
för många gånger för att det ska kunna kallas slump...

Inatt drömde jag om en kille jag va ruskigt nere i för MÅNGA år sedan.  
Det va ingen erotisk dröm på nåt sätt..   
inge kärlek va det i den heller...  
Men jag träffade honom.
Han rökte, flinade och sa 'tjeeeenaa' så som han brukade göra.
Jag vaknade imorse och tänke att det va ju konstigt, att jag drömde
om honom sådär..för det brukar jag ju inte göra...

Och när jag gick till gymmet här på eftermiddagen mötte jag honom!
Jag har inte sett honom på typ sju år även fast han bor här i trakten..

När jag kom in på sjukhusområdet (gymmet jag tränar på ligger ju där)
mötte jag en kille. Han gick där å rökte, och precis när vi passerade varann
tittade jag upphonom...
En kort tanke flög igenom mitt huvud: 'haha, han va lik N***** fast utan skägg'.
Sen tvärnitade jag och vände mig om.
Jo, han GICK som honom också.
Det va han!!
Som jag drömde om inatt...

WEIRD!!

och så undrar man ju såklart varför, har det nån slags poäng  

Kanske är det samma fenomen som får mig att dra kortet: 'Cut Your Cords'
80% av gångerna när jag 'spår' mig själv på kul.
'Clear any old attachments to fear that stem from past relationships,
                    freeing you from destructive patterns'.
Sist blev jag förbannad på riktigt när det kom upp och gastade 
               'jamen vaffan...inte du NU IGEN' 

                          
Eller så är det bara slumpen och inget att hänga upp sig på...  
ELLER så är det tänkt att jag ska få upp ögonen över att jag står med ena benet i mitt förflutna och är förbannad över saker som hände för fem-tio år sedan (å ännu längre...)

Har jag sagt att jag är långsint??
  
                      
Sårar
man mig eller gör mig illa på nåt sätt kan jag naturligtvis förlåta,
men jag glömmer aldrig...
Och många gånger, fast jag egentligen inte vill det plockar jag fram
det där otrevliga som jag ju faktiskt inte ens vill komma ihåg.
Å så blir jag förbannad för nåt du gjorde för fyrtiofem år sedan...
Ja, inte konstigt kanske att jag drar det där jävla kortet varje gång...

Kanske skulle jag ha sprungit ifatt honom idag och
sagt 'jag förlåter dig för att du va ett as och höll på att knäcka mig'
och sedan packat undan allt det där dåliga i en solid minneskartong långt bak i skallen..
 
Men det är ju inte riktigt min stil.
För vad fan ska jag blogga om om jag slutar vara bitter...?
Det vackra vädret eller senaste modet? 

Jaaa...kära vänner...det vore väl nåt..

eller INTE!!

 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Men gud syrran, du är väl för härlig du!! :) Shit att du såg honom och drömde det där innan! Ja, nåt hokuspokus har du då i dig. Pirrot verkar ha lyckats ta fram dom där spooky sidorna i oss alla... Kanske är meningen att vissa ska få ha den gåvan och bli "förvarnade" om vissa saker?? hmm hmmm... Väldigt intressant med det där kortet också... Långsint.. Tjaa, var ju du som sa det men, insikt är ju ett steg framåt ;) Haha xD Någon gång ska man ju släppa all gammal skit och inte låta sig påverkas av det!! Undrar om N kände igen dig??? Men vet du vad, hur det än är så har han redan fått sitt straff. Du sket ju i honom tillslut, så han fick aldrig dig!!!

Puss på dig gummsan.

2011-02-25 @ 23:00:21
URL: http://lovelylovan.blogg.se/
Postat av: Lina

Min fråga på detta blir ju; när tänker du spå mig?

Jag kan nämligen garantera att det kortet dyker upp då också.. Pöss!

2011-02-25 @ 23:30:07
URL: http://www.linaleverlivet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0