BaCillen ♥ Kreta

Jomenvisst, här kommer en efterlängtad uppdatering från solen
och de lata dagarnas land – KRETA.   

Resan hit gick bra.
Jag har verkligen längtat efter det här i m-å-n-a-d-e-r...


                                          På Arlanda


                Vin och räkmacka som frulle på flygplatsen..


                                             På FLYGET


                                  Jag och Mamma Mu

Kanske va jag lite extra känslig eftersom jag var helt slut efter att ha
sovit dåligt i flera dagar...eller så älskar jag bara det här landet väldigt mycket
– men när vi påbörjade inflygningen över Grekland
bölade jag för mig själv en stund..  
Det kändes så häftigt och härligt att glida över öar jag varit på vid tidigare resor.
..det här är verkligen mitt favoritland.

GREKLAND

Med de vita och blå husen.
Den underbara maten.
Musiken..
...och de söta gamla farbröderna med stor mustasch och mycket päls.
What’s Not to Love lixom.

...Och det finns inget underbarare än när man kliver av flyget
(med den vidriga torra luften)
och varm luft med havsdoft slår emot en..

Bussresan till stället där vi bor var dock mindre mysig.
Jag tycker vanligtvis om att skumpa på buss...men den här gången var jag alldeles
för trött, ni vet - sådär trött så man bara vill lägga sig raklång på marken som ett barn
och bara skrika (jaha…är det kanske bara jag som känner så ibland… )
Jag försökte sova under bussresan (som tog 2,5 h) men varje gång jag höll på
att somna in så krängde bussen till (typ vek sig dubbel…)
på nån av de oändliga KringeliKrokVägarna

Det kändes som att åka i ett serpentinsnörerunt runt runt..
Inte att jag blev åksjuk, för det har jag nog aldrig varit men det blev rätt drygt ändå.

Till slut va jag som i koma, grinfärdig och på extremt dåligt humör.

För va är det för jävla skitställe som ligger så in i helvette långt bort?!


                                             Botox...nån??
                    (Jag har ett dike mitt i nian som behöver hjälp..)


                                   Glad en stund med GLASS


Men till sist kom vi ju faktiskt fram.
Fick vårat rum (som va jäkligt nice)   
jag tog en dusch och fick bort turklukten (vi är ju ändå i grekland)
drog på mig svalare kläder och gick ut på inspektionområdet.
Efter det var allt glömt och förlåtet.

Vilket STÄLLE.

Det är så mysigt och fint och stranden är helt PERFEKT,
med kristallklart vatten och m-j-u-k sand.
Hotellet ligger dessutom i en sluttning så utsikten är ENORM.
Att få äta sin middag med utsikt över en sol som går ned i havet kan ju
få vem som helst att göra i byxan i extas.






                           Utsikten utanför hotellet...


                                       Retsina på ballen


                                       On Da Beach..


                                           Helt OK!  


                                           SolDyrkare...


                                  Drink i baren på hotellet
(här ser ni förresten hur jag ser ut som flintskallig då mitt hår slukats av mörkret..)


                      Okej, här får ni en bild med hår dåh...


                                     Äkta DIOR brillor...
                                             


                                  Promenad i natten...


Love n' Kisses


Kommentarer
Postat av: Lena S

Hej Cilla! Men du är ju brun redan! Du som skriver du inte blir brun! Kan inte stämma. Du är då inte röd i alla fall! Hoppas ni har härligt i Grekland! Kramisar från Dalarna.

2010-09-12 @ 16:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0