Stök och Bök...

Hallå där ute i vinterstormen!
Lessen
för min klena uppdatering men jag JULSTÖKAR!
 
                                          
Och det är tur att jag är långledig för det är inte LITE jobb
när julpyntet ska fram och det ska städas å grejjas...
För till skillnad från många andrapyntar jag all in redan nu...  
..utom granen då. Den kommer nog in veckan innan jul..!

Jag ÄLSKAR Verkligen julen  Att stå och stryka 
med julig musikfullt ös *Oohhhh Heeeelgaa Naaaaattt*  
tända ljus, tomtar och MysPys.


Varsågoda!! Julens vackraste låt - framförd av Sissel:





JUL är underbart fina minnen... 
           
Det va min absoluta favorit tid när jag va liten.
Och inte för julklapparnas skull (även om jag såklart alltid gillat paket... ) 
utan för den där känslan av frid och trygghet som var helt överväldigande...
enda gången jag inte var rädd för mörkret var vid jul..
Då var man ju under tomtens uppsikt, right...

Jag hade sånt lugn i själen då..
                   
kanske va det alla ljus och allt 'lull lull', jag vet inte..!
Jag kunde lyssna på den där spelande kyrkan vi hade i fönstret
och titta på granen i TIMMAR.

Det gör jag fortfarande...

Jag blir helt förtrollad..  

När jag julstökade kom jag att tänka på min morfar
och stället vi bodde på när jag va liten...
Jag stod och skrattade för mig själv och bölade en skvätt..
Att han var där och hälsade på i julstöket är jag helt övertygad om.
Men sånt får man ju inte prata högt om,  då kan man ju bli inlåsthispan...  
Fast det skiter jag i!
 
Jag vet ju vad jag vet...

Man får förvisso tro vad man vill..
...men alla trångsynta som tror att livet tar slut med kroppen vi lever i
kommer ju bli fett överbevisade den dag dom dör... HA!  



                           Morfar kollar till julstöket...


                                             Julstölkarn'




Ni ska få ett gäng julbilder när jag är klar med stökandet! 

PUSS så länge!  



    

Kommentarer
Postat av: LinaH

Jag tror! Jag vet! Men som sagt, det pratar man ju tydligen tyst om!



trevlig helg :)

2010-11-26 @ 13:57:32
URL: http://linahokdahl.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Gud vad söt du är älskade syster! <3 Klart moffa var där! Ha en jätteskön fredag nu, julkraaaam!

2010-11-26 @ 17:00:18
URL: http://lovelylovan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0