SöndagsSegma!

Jag känner mig helt död idag...sen ska jag tydligen jobba imorrn, mitt jävla nöt.... det här schemat måste jag fan lagt under pistolhot!!  
Först en massa nätter och nu dagpass, FEM dagar på raken...jag kommer vara halvt medvetslös på fredag! TUR (för mig) att jag åker till Dalarna då...lite lantluft är väldigt nyttigt för kropp och själ! (har jag hört!)    

Dessutom får jag aningen kortare sovmorgon imorrn för jag ska på ultraljud av hjärtat först....MEN, det är inget jag tänker gräma mig över...tycker faktiskt att det är bra att dom kollar upp det ordentligt..!

Fick ju ett till 'anfall' eller vaffan man nu ska kalla det, på jobbet i fredags natt...
Stod och pratade skit med min kära kollega EvyAnne (jag brukar kalla henne Ulla)
i vårat läkemedelsrum när det kändes som att hjärtat plötsligt slog i tretusen,
jag blev alldeles andfådd, tappade hörseln och fick spagetti i benen, trodde jag
skulle svimma IGEN  ...stod å hängde i ett skåp och flåsade medans EvyAnne stirrade på mig och frågade "skaru ha en smäll....VAAAAA, SKARU HA EN SMÄÄLLLL"
Jag hann precis tänka tanken att det kanske vore värt å testa,
EvyAnne är trots allt en erfaren sjuksköterska och borde ju argera
utifrån 'Vetenskap och Beprövad Erfaranhet' som det så fint heter!
..Men det försvann lika hastigt som det kom och fattade Ulla att
jag inte drev med henne...haha, bra där!!  

Nu ska jag ut på en promenad så jag förhoppningsvis vaknar till lite..!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

5 dagpass, måste verkligen hänt under dödshot!!! Hmm, visste inte att "en smäll" var den nya behandlings metoden för skenande hjärtan men man lär så länge man lever!!!

2010-05-02 @ 16:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0