Nio SÄLAR i SÄLEN!

Vi hade två superhärliga dagar i Sälen!


                                      La Famiglia!

                        Min syster - SNYGG som få! 


                              Nytt VARMT underställ...


                                         Fjortisbild!! 
                    Fyller 28??? Vem fan har sagt det????


På fredagen hade vi strålande sol och plusgrader = helt perfekt skidväder!!
Men redan innan jag tagit mig till liften första dagen började Kampen mot Krampen.
Jag har nya pjäxor + åker alldeles för sällan (senast var det två år sedan) så jag får såndär HÄRLIG "skridskokramp" under foten.   
Ibland gjorde det så ont att jag fick slänga mig på backen å riva av mig pjäxorna fort som f*n!! Ett tag försökte jag övertala mig själv att det faktiskt bara var inbillning, en mental grej som jag kunde tänka bort med hjälp av profylaxandning....men efter två minuter gjorde jag en utvärdering av det hela och jag kan säga att det gick så INNI HELVETE DÅLIGT, det hjälpte inte ett SKIT! Så det enda jag kunde göra var att slänga mig här och där å riva av mig pjäxorna.
Jag underhöll säkert nån så det får jag väl se som nåt positivt...
Fast å andra sidan va det säkert FLERA som blev skitirriterade över att det låg en småfet dalkulla mitt i backen och rev i pjäxorna och skrek hysteriskt...heh, men nöden har ingen lag eller vad säger man..?!!
 



                    En öl i solen råder bot på det mesta!




     Med en pilsner i magen behåller man skärpan hela dagen!


                                             SolMys!


                             Pappa och jag tar en stödvila!


Vissa varvar ner med alkohol, andra med skvaller...jag kör BÅDA!!



Dag 2 var det mindre kuligt väder.
Det var dimma tjock som mjölk, man såg kanske 5-10 meter framför sig,
det kom underkylt regn och ibland bara IS.
Dimman gjorde att vi stundtals körde helt i blindo, att det inte blev några större olyckor ser jag som ett smärre mirakel...!


                                      HÄRLIGT!!!



Den här dagen bestämde vi oss oxå, av någon underlig anledning, för att åka på upptäcksfärd bland backarna!
Med en blöt, nött karta i handen och med dimma som låg tät drog vi iväg för att
leta efter en backe som såg kul ut
Efter en stund var vi långt borta i tjottahejti, och jag kände inte igen mig trots att jag varit i Lindvallen ganska många gånger.
Vi hamnade helt avsides vid Pelle Kanins Backe (eller va den nu hette) och nån parkering, det var bara vi och två sju-åringar där.  
Det kändes inte helt rätt att fråga dom om vägen tillbaka så det var bara att försöka trassla sig vidare i liftsystemet...


     Vilse bland backarna och kramp i fötterna = dålig kombo!


Men krigare som vi är hittade vi naturligtvis tillbaka men då var vi genomkalla
och BLÖTA  så vi halkade in i toppstugan för mat och värme.
Handskarna vred vi ur! och la framför brasan en stund...






Vid en varm brasa, nyäten och med ett glas vin vill man inte klaga! 


                                Sista åket avklarat!


                                       StugMys!

Och som sammanfattning kan jag säga att det var rätt mycket
Anja Pärsson över vårat pack...
...när hon liggermage och gör 'SÄLEN' alltså...!!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0