En Gädda i Tvättstugan..

Idag har jag tvättstuga.   
Varenda gång jag har det tänker jag samma sak. Att jag måste vara helt jävla dum i huvudet som bokat tvättstuga just IDAG! Jag är ju för fan så trött att jag knappt kan stå upp..!! Fast det är jag ju i och för sig nästan jämt..
Näääää, det finns då aldrig en BRA dag för att ha tvättstuga!!
Efter jobbet låg jag i soffan i TVÅ timmar och hade darr på läppen varje gång jag tänkte på den där tvättstugetiden som bara ramlade närmare och närmare... Sen köpslog jag med mig själv och lovade att inte tvätta så mycket...sängkläderna skiter jag i den här gången, men man är väl tyvärr tvungen och tvätta det andra, typ underkläder och sånt...man ska ju helst inte gå runt å lukta gädda på jobbet lixom..! Vi har ju visserligen en massa snuskiga lukter på mitt jobb så jag kan ju lätt skylla på nån annan... -Nej, nej...det är inte jag som luktar illa, det är Elsa på 5:2 som vägrat duscha..

Anyhow...när jag väl hade förmått mig att gå till tvättstugan gick jag runt som en zombie, håret stod åt alla håll och truten luktade skunk efter ölkorvarna jag drog i mig igår kväll (tyvärr fick jag ingen öl till..) ...sen får jag plötsligt för mig att lukta på det rosa sköljmedlet och råkar DOPPA HELA NÄSAN I DET!!! Det går BRA för mitt lag idag....INTE!!!

Medans jag stod där å grävde i tvätthögen kom en stilla fundering...   
Hur kan det komma sig att min sambo alltid har trettiofem par kalsonger som ska tvättas??? VARJE VECKA!!!!...jag fick fan ta fram en skyffel för att ha en chans att få in alla i maskinen inom en rimlig tid.. (vi har ju bara tre timmar på oss) 
Visst att man kanske vill vara fräsch, men man behöver ju inte ÖVERDRIVA...speciellt inte när man bor med mig, som sprider dofter som ölkorv och gädda...




Nu ska jag äta, mina karl har kokat mat.....sen blir det soffan och Grey's,
och så tvättstugan igen å igen å igen å igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0