Spöken..

Igår sprang jag på ett spöke på sjukhuset...
Eller ja, det var väl snarare så att jag fick en GLIMT av ett spöke. Jag skulle hämta en påse blod till en patient och bredvid den blodpåsen jag ska ha ligger en annan, med ett namn som får mig att rygga tillbaka, hjärtat slår lite snabbare och jag får en klump i halsen.
Den här personen har jag inte sett på många år nu och så vill jag att det förblir.
Att han då ligger i en säng en våning ovanför stället där jag jobbar känns lite läskigt.
Han är en dålig människa. En ond och sorglig person som har förorsakat mig och min familj obeskrivbar smärta och lidande.
Men han är inget monster såsom dom beskrivs i böckerna, med groteskt ansikte och elak blick. Han skulle kunna vara din 'snälla', väldigt 'vanliga' granne...och han skulle kanske t o m le om jag kom förbi och sa HEJ.
Fast det skulle jag aldrig göra. Jag vet vad han går för och det var också därför jag för ungefär fem år sedan bestämde mig för att utesluta honom ur mitt liv för gott.
Det var det klokaste beslut jag fattat någon gång.
Hade det inte blivit så hade jag nog inte levt idag...
Men jag har slutat hata. Känner snarare en slags likgiltighet. Och under resans gång har jag också förstått att man inte kan bekämpa HAT med hat.
Jag tror på karma och alla får förr eller senare det dom förtjänar.





                                            




/ Cilla 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Skickar ett gäng me kramar till dej darling!!!! Puss

2010-03-18 @ 22:05:41
Postat av: DAGA

ojoj, det där lät läskigt!



och svar: ja vad kul, gör det, haha! :D

2010-03-18 @ 22:37:14
URL: http://dagakarlsson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Skämtar du :( Rös när jag läste det. Ringer dig NU.

2010-03-18 @ 23:01:51
URL: http://lovelylovan.blogg.se/
Postat av: astridd

"Jag tror på karma och alla får förr eller senare det dom förtjänar."



Fan va bra skrivet! Typ "what goes around comes around". Han kommer aldrig komma ifrån vilken sorlig människa han är, aldrig.

2010-03-19 @ 13:26:49
Postat av: Sanna

klokt sagt men usch så läskigt....hoppas du får en bra helg nu i trygga Pirres famn vännen, så fin blogg jag här varje dag Cilla/kram

2010-03-20 @ 16:54:29
URL: http://sannasandrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0