Jag Är Så DÅLIG!

Jomen jag får be så ödmjukast om ursäkt.
Jag är uppriktigt ledsen över att ni tvingats ligga sömnlösa i brist
uppdatering i bloggen...
Jag har jobbat förstår ni. Ett sånt där nödvändigt ont för att få in
pengar till hyra, mat och diverse lyxkonsumtion osv osv..
Jobbade 6 dagar nu i veckan som gick. Gjorde en "Cilla" och avslutade med 3 nattpass. Nuförtiden känns det som en ovanlig, och sällsynt LYX att 'bara' göra 2 nätter...
Men det har varit bra nätter, peppar peppar..
(varför säger man så egentligen?? Går det inte lika bra med grillkrydda lixom..?)
Inte en enda patient har jag fått från akuten!
Hur gick DET till?? Dom måste ju ha bommat igen stället å gått hem??!  
Isåfall borde dom göra så lite oftare...jag gillar när det är lugnt och skönt förstår ni..!
Jag har slutat försöka spela superhjälte...ta kontroller jag inte behöver, leta provsvar som kanske ingen läkare har sett, peta på patienter som sover, av rädsla för att dom ska vara döda för att jag inte tittat till dom på två timmar... osv osv
SuperHjälteStilen är inget för mig...man skulle nog skratta ihjäl sig om jag kom infarandes
i en sån där tajt, glänsande dräkt med den här korviga kroppen..    
..Å vilken superhjälte heter typ FALUKORVEN???
Sponsrad av Scan lixom...fan va COOLT!!
...eller inte..  
Nää, jag har faktiskt insett mina begränsningar...och det är jag JÄVLIGT tacksam för!

Nätterna jobbade jag med Sarah, vilket naturligtvis gjorde det hela lite lättare.
Sarah ligger nämligen högt på min 10-i-Topp lista över syrror jag gärna jobbar med.
En kvinna med stort hår och stor käft, och det är precis jag vill ha dom...!  

Känner mig som vanligt full av energi trots att jag varit vaken hela natten...
Tankar som - "jag kanske ska sätta igång å städa" eller "en promenad skulle nog sitta fint",
far genom huvudet.
Men eftersom jag inte är någon nybörjare på detta VET jag vid det här laget
att det bara är ren och skär inbillning. För när jag lägger mig kommer jag somna på en grisblink och när jag vaknar (av mobilen fasttejpad på örat) vid 13-tiden är jag så trött att jag har allvarliga funderingar på att sjukskriva min året ut...
Så NÄÄE!
Idag har jag ingen To Do List, jag tänker mest underhålla
analklådan medans jag ligger i soffan...  
..på sin HÖJD ska jag tvätta håret!!


                                    En Cilla In Action!!!
...som ni kanske ser är det alltså inte mycket Action i en Cilla..


Man säger att småbarn roar sig lätt...men vaddå, det kan faktiskt
även gälla oss som fyllt 28!




Nu gott folk, ska jag dyka ner i kudden!!!

Puss å Nyp! 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej pinglan! Tack för helgen, och kommentaren om mig i bloggen. När jag skriver detta har du säkerligen 5 timmar kvar på kudden men när du väl vaknar så ha en underbar afton, njut av ledigheten!

Ingen överansträngning idag nu;)) Håret kan vänta till imon!

Puss

2010-06-07 @ 14:08:14
URL: http://tuvansarah.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha, äntligen din snorbuse, man trodde nästan att du kolat vippen X) Här har man väntat och väntat på uppdatering!!

2010-06-07 @ 23:13:24
URL: http://lovelylovan.blogg.se/
Postat av: linna

håller med. man är en vuxen förrän man kan vara barnslig tycker jag xD

2010-06-09 @ 15:12:06
URL: http://fairydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0