BitSocker..?!

Jag är hopplöst förälskad...
I en BOK! 
Jag vet att jag alltid ligger TUSEN år efter alla andra, men det bjuder jag fanimej på. Huvudsaken är väl att man hänger med någorlunda, right..?!! 
Jag har i alla fall börjat lästa The Twilight Saga.
Herregud, mycket har jag läst i mina dagar men INGET
som tagit mig med sån STORM som de här böckerna *surprise surprise*
Jag fnös åt det först...*FNYYYSSHHhh* VampyrBok = skit, tänkte jag.   
Men jag hade förstås jävligt fel.
Dom är ju helt vansinnigt beroendeframkallande, värre än SOCKER...I promise
..och det är TUNGA ord för att komma från mig!! 
                                      
Jag har t o m läst när jag kommit hem efter nattjobb...har suttit där på jobbet
och längtat hem, till boken...och sedan läst tills ögonen rullat bakåt och jag
somnat av ren utmattning...!

Min sambo stack in huvudet i sovrummet häromdan och frågade:
"läser du FORTFARANDE på den där boken".
"Den där boken"??? svarade jag, "det här är TREDJE, jag plöjer på en vecka"
"Åhh, jahaaaa" sa han och gick...
("nu är hon inne i sin maniska period igen, bäst att låta henne vara ifred", tänkte nog han...)

Jag hade tänkt ha ett litet uppehåll nu, innan jag läser sista boken...
Varför vet jag inte riktigt...men det kändes lixom sunt på nåt vis.
Har ju umgåtts mer med familjen Cullen än min kille senaste tiden..  
Men jag är helt BESATT, kunde jag snart konstatera...för det FÖRSTA jag tänkte
när jag slog igen 3:e boken var att jag MÅSTE ta mig ner på stan imorrn för
att införskaffa den sista i serien.
Så mitt mål att ha ett 'litet uppehåll' gick ju inte sådär skitbra direkt...!
Å det låter troligtvis väldigt fånigt och tonnårsaktigt *tihi tihi*
men jag var alldeles UPPRYMD när jag skuttade ner på stan igår,
på jakt efter 'Så länge vi båda andas'.  
...men det är faktiskt med helt blandade känslor
jag sätter tänderna i den här boken.   
SISTA boken...! 
Jag får väl trösta mig med att jag inte sett filmerna heller...
av all hysteri att döma skulle man ju kunna tro att dom är ganska bra..?!!

Tog med mig den till jobbet inatt, första gången i VÄRLDSHISTORIEN
som jag tar med mig en BOK till jobbet.
...Så jag borde ju ha FATTAT, att det var dömt att misslyckas 
Jag har snott runt som en vessla hela natten och inte fått gjort
annat än LÄNGTAT efter den.  
Så nu, ska jag grisa ner mig i sängen....trött som en gnu,
men det skiter jag i....jag MÅSTE få läsa ett kapitel...
..eller två.....eller tre...  osv osv osv



                 




Kommentarer
Postat av: astrid

åhh dom där böckerna är helt underbara! har iochförsig bara läst dom 3 första men ändå... så jävla bra! :)

2010-06-19 @ 12:17:15
Postat av: Sarah

Välkommen in i vampyrberoendet! Äntligen har du hittat hit;))

2010-06-20 @ 17:24:19
URL: http://tuvansarah.blogg.se/
Postat av: Ronja

Ååå guuuud ... Älskar dom bökerna och jag rekomenderar att läsa alla .. :D När jag läste första boken ville jag bara fortsätta :P

2010-06-21 @ 00:23:32
URL: http://ronjhaaa.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0