Ta en kaka till...?

Under min godisavgiftning här under våren har det ju pratats ganska
flititgt lite överallt om det här med kostvanor och så. 
Jag som ju är ärligheten själv har stått upp för min sak och villigt erkänt att jag är sockertorsk genom märg och ben. (det är jag väl egentligen fortfarande men under
lite mer kontrollerade former, kanske... )

Så jag blir lite förbryllad och förvånad över att vissa lixom inte kan erkänna
att dom älskar att stoppa saker i födohålet tills dom nästan kräks.

- "Ja, jooo, nej men jag tycker inte alls om godis och sånt..." och
   "jag äter a-l-d-r-i-g på McDonalds"

...och så sitter där en stadig bit på typ hundra pannor (minst!).





Vad vill dom då att man ska tro? och vad tror dom själva?

* "Neeeej, men jag är EGENTLIGEN inte såhär tjock, jag är bara lite gasig i magen."
    (jaha, du åt typ 500 kilo bruna bönor igår eller?)

* "Neeej men du vet, jag har ju så himla dålig ämnesomsättning"
    (Mmm okej...du hittade alltså OFF-knappen nånstans då kanske?)

* "Njo, men dom här "två" extrakilona jag har tillhör ju de där envisa graviditetskilona."
    (Hmmm, absolut! Graviditet = Fet. Men hur gammal är din yngsta nu igen?
     Jahhaaaa, hon börjar gymnasiet till hösten... Jaja, småbarnsåren går ju så
     fort säger man ju..!)


Nu menar jag inte nödvändigtvis att man ska leva på morötter och väga 50 kilo, nej nej.
Jag har inget emot tjockisar alls. Helt ärligt!
Men är man en tjockis kan man väl fan stå för det istället för att försöka inbilla sig
själv och resten av världen att man bara käkar selleri när det blir fredagsmys.
Who Do You Think Your Foolin'...  

Jag tycker inte heller att man för den sakens skull ska ställa sig upp
på onsdagsmötet på jobbet och informera alla om att man är tjock..
...men jag är bara oändligt trött på att vissa envisas med att förneka det
uppenbara, jag förstår lixom inte poängen..  

Jag tillhör faktiskt oxå FrossarLaget och måste kontrollera mig själv med stor möda.
Men vet ni vad, det GÅR FAKTISKT...annars skulle jag bli tvungen att tas ur sängen med lift en dag....och ha pattveck som luktar gamla ostbågar, svampväxt i ljumskarna som gjort dom så röda att man ser ut som röda mattan när man viker ut sig i soffan...
(där har ni min motivation i all sin enkelhet!)


Jag minns en tjej jag gick i skolan med förut..
Som förklarade sin stora röv med att hon brukade cykla mycket...
Jag höll på att svälja min tunga när hon sa det. 
Jag garvar fortfarande åt det ibland...när jag har svårt att somna och måste roa hjärnan med något...
för hur många har sett elitcyklare med negressröv??? 



"Joråsåatte, jag brukar cykla tour de france"



Nu ska jag tillreda nån form av kvällsmål och det blir INTE selleri,
jag vill ha nåt flottigt eftersom jag är låtsasbakis idag...!

So Long Suckers! 

  

Trackback
RSS 2.0