Prövotid..

Denna dag har gått i prövningens tecken!
Det började när jag skulle klä på mig imorse...tog på mig linnet och efter en stund såg jag en konstig lapp på ena sidan 'den satt ju inte där igår' tänkte jag innan jag insåg att jag satt linnet ut och in. När jag bökat linnet rätt drog jag på mig tröjan och tyckte efter en stund att den stramade konstigt runt halsen, tog en titt i spegeln och konstaterade snabbt att den satt bak och fram!
När jag kom till jobbet upptäckte jag att jag glömt passerkortet i jobbkläderna...en tanke som liknade nåt i stil med 'den här dagen började ju bra' passerade genom huvudet...
Sen kliver man in i fikarummet och där står det en gul smarrig (var jag övertygad om!) PÅSKTÅRTA och två påskägg fulla med GODIS!
Det kändes som att hela världen gått ihop i en plan att ta livet av mig genom plötsligt godissug av 3:e graden (=allvarligt)!! Nån undrade om jag var dum i huvudet som börjat med LCHF precis innan påsk och jag kunde inte mer än hålla med...
HUR FAN TÄNKTE JAG?? Förmodligen inte alls 
Men jag satt iallafall där med mitt kaffe med mjölk, som jag egentligen inte ens tycker om, och tänkte att jag måste fan ha bäst karaktär i norra Europa!

Sen under kvällen har jag haft hand om en dement farbror som två gånger i minuten
hade planer på att gå hem. Någon hade lovat honom det, sa han. 
Det spelade ingen roll att jag försökte övertyga honom om att det var jag som bestämde på bygget och att inga fick  hem förrän imorgon!
När han frågade för tretusende gången ville jag bara springa in i fikarummet å borra ner huvudet i påsktårtan och inte gå därifrån förrän jag var hög på socker!
Som tur va behövde det inte gå långt!
MEN TÄNK PÅ DET FÖR I HELVETE INNAN NI PRÖVAR MITT TÅLAMOD IGEN!!  Jag är sockerberoende avgiftning och är lika oberäknelig som en krokodil barnkalas!




                    Puss mina Älsklingar, vi ses snart igen!!!





// PezKinesen  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0