Dagens I-lands Fundering!

Är det verkligen supersvårt för en medelsvensson att
förstå sig på hur det här med hissar egentligen fungerar??

TYDLIGEN!!!!
                            
Jag träffar dagligen på folk ute på sjukhuset som uppenbarligen inte har en aning om vad dom där två pilarna, som man trycker på när man vill ha en hiss, egentligen betyder. Ni vet - en pil som pekar upp och en pil som pekar ner.
För jag har ett oräkneligt antal gånger varit med om att folk bara trycker, tex på UPP. och så kommer en hiss som går - just det, UPP!!!
Personen kliver in och börjar frenetiskt trycka på ett
våningsplan nedanför (vilket inte går när den är påväg upp!)
och med ögon som utstrålar en viss panik ser dom sig omkring i hissen
och stammar fram: "Men jag vill ju åka neeeer" 
Varpå jag (förutsatt att jag är med då förstås) suckar djupt och känner mig manad att informera om läget: "Den här hissen går UPP!!" och de förvirrade människorna svarar med ett: "JAAAHHAAAAA", som om dom just blivit upplysta om något helt fantastiskt.

Är det VERKLIGEN så svårt???


Jag skulle väl egentligen kunna dra till med nåt i stil med att jag förmodligen
är aningen smartare än genomsnittet och det är därför jag ser
det som ett överhängande problem när andra inte förstår,
MEN så tror jag ju egentligen inte att det är...
Men vissa har ju uppenbarligen en jädra otur när dom tänker...seriously..!! 
Jag tycker i alla fall att det är ganska logiskt.
Vill man åka ner trycker man på PIL NER och tvärtom...

Efter mina år sjukahuset (det blir en del tid i hissar) har jag blivit
less på skiten att jag ibland ställer mig med korslagda armar
(har spanat på vakter från de SteroidStinnas Förening för att få till den rätta attityden)
innanför dörrarna och när Gubben Göte kommer sprattlandes
så säger jag: "DEN HÄR GÅR UPP!!"  i sann SchwarzeneggerAnda...

Om jag får åka själv??

Jo då, rätt ofta faktiskt!!

                                               






                                       Personligt       Humor

Kommentarer
Postat av: camilla

haha kunde inte ha sagt det bättre själv!

2010-04-13 @ 22:01:09
URL: http://jeanpilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

underbart!!! Hehe...

2010-04-13 @ 22:27:07
Postat av: Jessica

haha ja folk är bra roliga dom! Håller dock med dig om att det är ganska logiskt att pil ner = hiss neråt! ;D



Tack för tipset! ;) Får väl ta och kika in där om det blir aktuellt med proteinpulver för mig!

Och ja, konstigt nog så gillar jag rosa numera, HATADE det förr hehe!

Kram på dig!

2010-04-13 @ 23:33:22
URL: http://fliiingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0